W książce jest opisane kilkadziesiąt gier pogrupowanych zgodnie z wykorzystywanymi w nich pomocami – są tam zatem gry planszowe, karciane, z użyciem dziesięciościennej kostki czy wykorzystujące, i to w różny sposób, kamienie domina. Autor pokazuje, że gry można tworzyć także samodzielnie albo modyfikować je aby lepiej spełniały nasze oczekiwania.
Czytelnik znajdzie tu praktyczne wskazówki, o czym warto pamiętać, gdy stosuje się w pracy gry dydaktyczne. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców uczniów nie tylko klas 1–3. Można z niej także korzystać w starszych klasach szkoły podstawowej. Będzie świetnym narzędziem pracy terapeutów a także przyda się w zajęciach świetlicowych.
Mirosław Dąbrowski, doświadczony pedagog, nauczyciel akademicki, autor wielu książek, od ponad dwudziestu lat prowadzi warsztaty dla nauczycieli klas 1–3 oraz nauczycieli matematyki klas starszych poświęcone wykorzystaniu gier dydaktycznych w matematycznym kształceniu dzieci. Podczas prowadzonych zajęć o grach, jedna z uczestniczek stwierdziła: "Gry sprawiają, że nauczyciel staje się atrakcyjny dla uczniów, a wtedy i szkoła staje się dla nich atrakcyjna". Nic dodać, nic ująć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz